Reklama

pospichal_new

Mira Pospíchala v Maďarsku vyradila „rana“ v semifinále

Po pretekoch v rakúskom Melku pokračoval seriál FIA CEZ v rallycrosse tretím kolom v maďarskom meste Máriapócs. Na štarte nechýbal ani slovenský Pospíchal Team s Volkswagenom Polo TDi a Mirom Pospíchalom za jeho volantom.

Napriek faktu, že počas uplynulého víkendu všade okolo nás panovali veľkonočné sviatky, Pospíchal Team vyrazil na preteky do maďarského Máriapócsu. Trať Rábocsiring je slovenským rallycrossovým jazdcom z minulosti už dobre známa, takže Miro Pospíchal presne vedel do čoho ide. Potešiteľné navyše bolo, že v kategórii STC+2000, kde Miro reprezentuje Slovensko sa zišla kompletná rallycrossová špička bojujúca o body v rámci seriálu FIA CEZ.

Čo sa samotných pretekov týka, Mirovi Pospíchalovi a jeho Volkswagenu Polo TDi sa aj teraz darilo, pričom nedeľné tréningové jazdy absolvoval absolútne bez problémov. Tie sa ozvali až po prvej rozjazde, keď rovnako ako v Melku začalo štrajkovať servo riadenie, to však pre Pospíchal Team nebol žiaden problém a mechanici poruchu za krátky čas odstránili. Auto tak bolo opäť „bojaschopné“ a pripravené na pondelkové boje. Tie sa napriek výbornému výkonu v rozjazdách však skončil trochu inak, akoby si celý tím prial.

„Po rozjazdách, ktoré som vždy dokončil na druhom mieste som sa na štart semifinálovej jazdy postavil na pole position. Po štarte som sa zaradil na druhé miesto a snažil som sa dostať na vedúcu pozíciu. Na konci prvého kola, keď som chcel predbehnúť predo mnou jazdiaceho pomalšieho maďarského jazdca, som od neho dosť nezmyselne dostal ranu na koleso. Výsledkom bol zlomený unášač prevodovky. Samozrejme s poškodeným autom som už nemal šancu bojovať o vedúcu priečku a postupne som sa prepadol na piate miesto v cieli semifinále. Je to veľká škoda, preteky sme mali výborne rozbehnuté, nemuselo to takto dopadnúť. Navyše sme mali už počas nadchádzajúceho víkendu štartovať v poľskej Toruni. S tímom sme však zistili, že na aute bude podstatne viac práce ako sa na prvý pohľad zdalo a to sa v priebehu dvoch, troch dní nedá stihnúť, takže v Poľsku nakoniec štartovať nebudeme,“ opísal Miro Pospíchal preteky v Máriapócsi.

Pospíchal Team tak teraz čaká na oprave Volkswagenu Polo TDi množstvo práce. Na jej vykonanie majú vynechaním štvrtého kola pretekov v Toruni teraz viac času, keďže piate kolo seriálu sa bude konať až koncom mesiaca máj. Stane sa tak opäť v Poľsku, v tomto prípade v Slomcyne, kde by mal Miro Pospíchal opäť naplno zasiahnuť do bojov o body do seriálu FIA CEZ.

Miro Majláth

——————————–

Miro Pospíchal sa v Melku vrátil na rallycrossové trate

Začiatok sezóny akéhokoľvek športu sa nikdy nezaobíde bez zmien, či noviniek. A inak tomu nie je ani v disciplíne rallycross. V tohtoročnej sezóne sa už o niekoľko noviniek postaral slovenský Pospíchal Team, ktorý nesklamal ani na trati v rakúskom Melku.

V tohtoročnej sezóne sme vás informovali najskôr o tom, že slovenský reprezentant, ale aj trojnásobný víťaz seriálu FIA Zóna strednej Európy a slovenský rallycrossový majster v divízii STC nad dva litre, Miro Pospíchal prestupuje do kráľovskej divízie Super Cars. Následne sme priniesli pre fanúšikov Pospíchal Teamu správu o tom, že Miro v rámci úvodného podujatia seriálu FIA CEZ a Majstrovstiev Slovenska v rallycrosse 2019 na Slovakia Ringu neodštartoval. Farby tímu tak v rámci úvodného podujatia hajil pri svojom debute aspoň známy herec, režisér a scenárista Dano Dangl. S druhým kolom série FIA CEZ a slovenského šampionátu v rallycrosse prišla ďalšia novinka. Tou bol, aspoň dočasný presun Mira Pospíchal späť do divízie STC+2000.

„Dôvodom je fakt, že Škoda Fabia Mk2 je už v podstate pripravená, ale mne osobne sa na nej niektoré veci ešte nepáčia. Tak som sa rozhodol, že nám ju jeden pán v Čechách ešte doladí a až potom ju predstavím fanúšikom. Zatiaľ však budem štartovať s Volkswagenom Polo TDi v divízii STC+2000 ktorý ešte stále vlastníme . Neviem či to bude pol sezóny a v druhej polovici príde na scénu Fabia, alebo to bude kratšie, či dlhšie. Nemám sa kam ponáhľať,“ vysvetlil Miro Pospíchal úvodom pretekov v Melku.

Početná konkurencia, ktorá v Melku tvorila celkovo šestnásť jazdcov divízie STC+2000, Mirovi súperi prišli už rozjazdení, on sám v pretekárskom aute nesedel viac ako 4mesiace.

„Bolo to veľmi zaujímavé po takej dlhej dobe sadnúť zase do auta. Pri pohľade do výsledkov tréningu som zistil, že mi chýba tempo. Hádam v rozjazdách to bude už dobré. Sám som zvedavý, keďže konkurencia sa zišla naozaj početná čo je super. Pravdu povediac, divízia STC+2000 sa mi v tomto roku začína naozaj páčiť. Je s kým pretekať a je to možno pre mňa trochu náplasť za to, že som zase v tejto divízii. Dá sa tu poriadne vyblázniť,“ povedal po tréningoch Miro Pospíchal.

Pri pohľade do výsledkov rozjázd, bolo vidno, že Miro veľmi rýchle našiel stratenú rýchlosť. Dôkazom bol aj fakt, že po vyhranom semifinale sa do finale postavil na PolePosition . Po dobrom štarte to dokonca vyzeralo najskôr na prvé, či druhé miesto. Potom Miro začal postupne strácať až dojazdil na treťom mieste absolútneho poradia divízie STC+2000. Dôvodom, ako sa následne ukázalo, ale nebol Mirov nedostatočný výkon, ale porucha, s ktorou bojoval od tretieho kola finále.

„Už v treťom finálovom kole som cítil, že odišlo servo riadenie. Samozrejme som sa následne pri zdolávaní zákrut poriadne narobil, ale po dojazde do cieľa som zistil, že z auta vyteká motorový olej. Čo sa vlastne stalo asi uvidíme až u nás v dielni. Keby som mal zhodnotiť celé preteky, tak na začiatku pretekov mi chýbalo tempo, po prvej rozjazde nás zradila prevodovka, ktorú sme museli vymeniť a následne som dokázal zrýchľovať. Zistili sme že na to, že s autom sme medzi sezónami moc nepracovali a nevylepšovali ho, tak aj tak dokážeme držať kros so špičkou v tejto triede. Nebol to až také zlé,“ uzavrel rozhovor Miro Pospíchal.

Ďalšími kolo FIA CEZ rallycrossu sa pôjde už tento víkend v maďarskom Mariapocsi. Takže v dielňach Pospíchal Teamu bude tento týždeň rušno a veríme, že VW Polo sa podarí stihnúť pripraviť.

Miro Majláth

——————————–

Pospíchal Team na Slovakia Ringu reprezentoval Dano Dangl

Takmer sto štyridsiatka prihlásených, množstvo divákov, nádherné počasie, ale aj dych vyrážajúce súboje. To všetko zažil pretekársky okruh Slovakia Ring počas posledného marcového víkendu. Na štart sa postavil aj slovenský Pospíchal Team.

Pravdu povediac, na štarte úvodného kola seriálu FIA Zóna strednej Európy OMV MaxxMotion Rallycross mali pôvodne reprezentovať hneď dvaja jazdci a to Miro Pospíchal a Dano Dangl.

Žiaľ v prípade prvého menovaného, trojnásobného víťaza seriálu FIA CEZ v triede STC nad dva litre sa opäť raz potvrdilo staré známe „človek mieni, osud mení“. Práve na Slovakia Ringu totiž mal Miro Pospíchal debutovať v kráľovskej triede Super Cars so Škodou Fabia Mk2. Všetko však dopadlo úplne inak ako bolo naplánované a Škoda Fabia Mk2 sa na trati vôbec neukázala.

„Pre tohtoročnú sezónu náš Pospíchal Team zabezpečil auto vhodné na môj ďalší posun, v tomto prípade do vyššej triedy Super Cars. Žiaľ Fabia ešte nefunguje akoby mala a tak sme ju nedoviezli. Mrzí ma to, ale skutočnosť je taká a nič s tým nenarobíme. Nie je to našou vinou, nevedeli sme to nijako ovplyvniť a o to viac ma to štve,“ začal s rozprávaním Miro Pospíchal.

Pospíchal Team však na štarte podujatia, napriek tejto nemilej situácii nechýbal. Jazdcom tímu sa totiž stal všetkým dobre známy slovenský scenárista, režisér a herec Daniel Dangl. Ten si po pretekoch automobilov do vrchu a na okruhu vyskúšal počas víkendu prvýkrát disciplínu rallycross. Ako k tomu prišlo nám vysvetlil opäť Miro Pospíchal.

„Volkswagen Polo TDi, s ktorým sa mi podarilo vybojovať tri víťazstvá v sérii FIA Zóna strednej Európy, ale aj slovenské, či české majstrovské tituly, mám stále doma a tak mi napadlo, že by sa doň mohol posadiť niekto zo známych osobností. Vedel som sa nakontaktovať na Dana, zavolal som mu a čo sa mi veľmi páčilo, moju myšlienku si okamžite osvojil a začal jednať. A tak sa tu dnes prezentuje ako jazdec nášho Pospíchal Teamu.“

A treba rovno povedať, že Dano Dangl si svoj debut v disciplíne rallycross naozaj poriadne užíval. Výsledkom bolo trináste miesto v triede STC nad dva litre. Na prvýkrát, v silnej konkurencii sedemnástich ostrieľaných jazdcov, to nebolo vôbec zlé.

„Keď mi Miro zavolal, okamžite som reagoval, keďže motoristický šport ako taký naozaj môžem. Priznám sa, že som si potom pozrel nejaké videá z rallycrossu a prvé čo mi napadlo bolo, že preboha čo tam ja budem robiť. Ale teraz vážne, kombináciu asfalt a šotolina, ako sa jazdí v rallycrosse, som ešte v živote neskúšal. Bol to neskutočný zážitok, niečo nádherné, niečo čo som ešte nezažil a musím povedať pravdu, že si to určite chcem v budúcnosti opäť vyskúšať. Mirov Volkswagen Polo TDi je špičkové auto, poriadne silné a určite má na víťazstvo. Z toho čo som doteraz v rámci motoristického športu zažil, toto bolo absolútne top. Ďalšia vec čo sa mi neskutočne páčilo bola pohodička v Pospíchal Teame. Vládne tu doslova rodinná atmosféra a ja sa do tejto rodiny hocikedy rád vrátim. Ďakujem za nádherný víkend,“ zhodnotil svoje prvé účinkovanie v rallycrosse Dano Dangl.

Pospíchal Team a jazdca Mira Pospíchala uvidíme na rallycrossovej trati už v polovici mesiaca apríl, keď odštartuje druhé kolo seriálu FIA CEZ v rallycrosse. Či to už bude s vozidlom Škoda, alebo Volkswagen, to sa dozvieme asi až v mieste konania pretekov, v rakúskom Melku.

Miro Majláth .

——————————–

Miro Pospíchal mieri do kráľovskej triedy Super Cars

Slovenský reprezentant v rallycrosse, Miroslav Pospíchal sa v priebehu posledných troch sezón vždy postavil na najvyššiu priečku v rámci seriálu FIA CEZ Rallycross, konkrétne v divízii STC+2000. Ak k tomu pripočítame zisk niekoľkých slovenských, či českých titulov, treba konštatovať, že Miro je najúspešnejším Slovákom v rallycrosse.

Po úspechoch, pri ktorých bolo meno Mira Pospíchala v priebehu štyroch sezón spojené výlučne s vozidlom Volkswagen Polo TDi, prichádza zmena. Pospíchal Team a Miro sa predstavia už o necelý mesiac s vozidlom Škoda Fabia Mk2 v kráľovskej divízii Super Cars.

„Musím povedať, že v priebehu posledných rokov som zažil množstvo nádherných súbojov na tratiach po celej strednej Európe. Boli to nádherné roky spojené s Volkswagenom Polo TDi, ale myslím si, že nastal čas posunúť sa o kúsok ďalej. Po dohode s mojim otcom, ako aj s Jozefom Prihelom, ktorí sú súčasťou môjho tímu, sme sa rozhodli posunúť o kategóriu vyššie. Tou je kráľovská divízia Super Cars, kde jazdia vozidlá so silnými turbo motormi a  pohonom všetkých kolies. V rámci tejto zmeny máme k dispozícii vozidlo Škoda Fabia Mk2, s ktorým v minulosti jazdil Rus Oleg Grishin a dokonca s nim v roku 2014 dojazdil na druhom mieste v seriáli Rallycross Challenge Europe. Auto je už momentálne v nasej dielni a prebieha kompletnou kontrolou. Ja len dúfam, že všetko bude fungovať ako má a nám sa podarí robiť aj naďalej výborné výsledky,“ vysvetlil úvodom Miro Pospíchal.

Prestup do vyššej divízie bude od Mira Pospíchala vyžadovať aj zmenu štýlu jazdy. Predsa len Polo TDi bola dvojkolka, Škoda Fabia bude štvorkolka a bude si vyžadovať iný jazdecký štýl.

„Samozrejme, toto všetko je pravda, ale verím tomu, že dokážem moje myslenie veľmi rýchle „prerobiť“ na potreby štvorkolky. Samozrejme, s prechodom do vyššej divízie si budem musieť dobre „obzrieť“ aj svojich nových súperov. Jazdecký štýl tých, ktorí v tejto divízii jazdili doteraz poznám, ale zdá sa, že v nadchádzajúcej sezóne bude práve v Super Carsoch nových tvárí viac než dosť. A to je dobre,“ pokračoval Miro Pospíchal v rozhovore.

Nová technika prináša nové výzvy, našich čitateľov by ale určite zaujímalo čo bude s „ovenčeným“ Volkswagenom Polo TDi s ktorým si jazdil doteraz.

„Čo sa týka Volkswagenu Polo TDi s ktorým som jazdil doteraz ,na tom sa  momentálne pracuje a prebieha kompletným repasom a bude pripravené na sezónu. Kto sa s ním predstaví, to si zatiaľ nechám pre seba,“ povedal tajnostkársky Miro Pospíchal.

Presun do „kráľovskej“ divízie nie je jednoduchý a nedá sa urobiť bez dostatku financií a určite takéto rozhodnutie neprišlo zo dňa na deň.

„Samozrejme takýto krok nejde urobiť bez poriadneho plánovania. Teda ide, ale potom to väčšinou nedopadne dobre a hlavne to nemá dlhodobú účinnosť. Preto sme tento krok plánovali už dlhšie, postupne všetko pripravovali a plánovali. Verím, že sme na nič nezabudli a všetko bude pokračovať presne podľa plánu. Za to by som sa rád poďakoval všetkým partnerom Pospíchal Teamu, ale aj mojej rodine a kamarátom, ktorí pri mne stoja,“ uzavrel debatu Miro Pospíchal.

Budeme len veriť že sa všetko podarí a my uvidíme Pospíchal Team, jazdca Mira Pospíchala a Škodu Fabia Mk2 ako sa nám  spoločne predstavia už koncom mesiaca marec 2019 v rámci prvého kola seriálu FIA CEZ na Slovakia Ringu.

Miro Majláth

——————————–

Miro Pospíchal splnil na Auto Show všetky povinnosti

Trojnásobný víťaz FIA Zóny strednej Európy a slovenský rallycrossový šampión, Miro Pospíchal spoločne s vozidlom Volkswagen Polo TDi uzavrel tohtoročnú náročnú sezónu na podujatí KESKOMOBILE AUTO SHOW 2018.

Napriek faktu, že Mira zradila už v prvom meranom úseku prevodovka jeho Volkswagenu Polo TDi, všetky povinnosti, ktoré si na KESKOMOBILE AUTO SHOW 2018 „naordinoval“ splnil. Tým najdôležitejším totiž bolo pripraviť podujatie pre obchodných partnerov Pospíchal Teamu, ktoré bolo naplánované na piatok 2.11.2018.

„Mrzí ma, že som nemohol dojazdiť sobotnú súťaž a už v prvej rýchlostnej skúške som musel z dôvodu poruchy prevodovky odstúpiť. Napriek tomu som s podujatím spokojný, navštívilo nás veľké množstvo obchodných partnerov, ktorým sme sa chceli poďakovať. Všetkých, ktorí prišli sme nielen pohostili, ale aj som ich povozil v našom Volkswagene Polo TDi, čo sa im neskutočne páčilo. Som rád, že takéto podujatie na Slovensku funguje. My totiž nemáme veľa možností ukázať partnerom naživo ako vyzerá pohľad z pretekárskeho auta. Tu na Auto Show si vďaka organizátorom vieme toto dovoliť, navyše je tu kompletné bezpečnostné zabezpečenie vrátane lekárskej starostlivosti. Sme v podstate akoby na normálnych pretekoch v rámci ktorých sa hocikedy môže niečo stať. Okrem tohto všetkého čo som práve opísal bolo v tomto roku super, že vyšlo perfektné, slnečné a nezvykle teplé počasie, ktoré všetkým pridalo na dobrej nálade. Teraz nás čaká najskôr slovenské vyhodnotenie sezóny autokrosu a rallycrossu a následne Večer majstrov volantu na Slovenskej asociácii motoristického športu. Potom si ešte prevezmeme ocenenie v rámci FIA Zóny strednej Európy a až potom nastane pre nás koniec sezóny,“ zhodnotil Miro Pospíchal.

Pospíchal Team spoločne s jazdcom Mirom Pospíchalom v rámci tohtoročnej rallycrossovej sezóny nielenže obhájil slovenský majstrovský titul, ale po tretíkrát v rade sa postavil aj na najvyššiu priečku v rámci seriálu FIA CEZ (Zóny strednej Európy), pričom príkladne v disciplíne rallycross reprezentoval Slovensko.

Miro Majláth

——————————–

Posledný rallycrossový víkend sezóny pre Mira Pospíchala

Tak trochu neplánovane vyrazil slovenský Pospíchal Team na posledné rallycrossové preteky tohtoročnej sezóny. V maďarskom Máriapócsi nakoniec Miro Pospíchal kraľoval.

V rámci spomínaného víkendu už nemusel Miro Pospíchal v spolupráci s vozidlom Volkswagen Polo TDi bojovať o žiadne body, keďže podujatie bolo zaradené iba do maďarského šampionátu. Svoju jazdu si tak mohol náležite užívať a poriadne sa zabávať. Ako to však už pri automobilových pretekároch býva zvykom, po štarte každý pretekár ide iba naplno a snaží sa o poriadny výsledok. Rovnako to bolo aj v prípade Mira Pospíchala, ktorý nakoniec ovládol svoju kategóriu STC nad dva litre a jednoznačne zvíťazil.

„Nebolo to také jednoduché ako sa to na prvý pohľad zdá. Je pravda, že do Máriapócsu sme sa išli pobaviť a dojazdiť niekoľko starých pneumatík, no nakoniec z toho bol „koncert“ nielen na trati, ale aj v našom servisnom depe. Prvý tréning som síce vyhral, ale ako prišli rozjazdy, tak to už nebolo také jednoznačné. V prvej z nich som dojazdil na druhom mieste, v druhej dokonca na treťom a v tretej mi dokonca patrilo až štvrté miesto. Je pravda, že medzitým sme zistili, že na našom Volkswagene Polo TDi praskol náboj predného kolesa, čo chalani ihneď vymenili. Následne v ďalšej rozjazde sa mi zase podarilo „štrajchnúť“ o bariéru, čo si odniesol čap na náprave. Vždy sme však všetko stihli opraviť načas. Dariť sa začalo až v semifinále, ktoré som vyhral a do finále som tak štartoval z prvej rady. Ani tu však nebolo všetko bez problémov, keďže na prípravnej čiare mi začala striekať brzdová kvapalina z ručnej brzdy. Aj túto poruchu sa mi podarilo, v rekordne krátkom čase odstrániť. Aby toho nebolo málo, pri štarte do finále mi zase prestal fungovať štart program. Napriek tomu sa mi podarilo vyštartovať na druhom mieste, pričom jazdca na vedúcej pozícii som predbehol už v prvom kole a preteky som nakoniec vyhral. Musím povedať, že to bol napriek všetkým problémom nádherný víkend, vyskúšali sme nové nastavenia a zistili, že auto začalo oveľa lepšie poslúchať. Moja veľká vďaka patrí môjmu otcovi a Jožkovi Prihelovi, ktorí v úlohe mechanikov vôbec nesklamali a samozrejme aj partnerom, bez ktorých by sme v Mariapócsi neuspeli,“ opísal posledný rallycrossový víkend aktuálny slovenský majster, ale aj trojnásobný víťaz seriálu FIA Zóna strednej Európy, Miro Pospíchal.

Pospíchal Team sa v tohtoročnej sezóne ešte predstaví začiatkom mesiaca november v rámci podujatia KESKOMOBILE AUTO SHOW 2018 na Slovakia Ringu.

Miro Majláth

Chcete sa stať partnerom POSPÍCHAL TEAMU?
Kontaktujte nás na: info@pospichalteam.sk

FIA CEZ rallycross Greinbach 2018 (relácia)

FIA CEZ Rallycross Sedlčany (relácia)

FIA CEZ Rallycross SEDLČANY II – INTRO

FIA CEZ Rallycross Sedlčany 07-2018 – SPORT5 report

FIA Rallycross Nyirad 2018 – INTRO

FIA Rallycross Nyirad 2018 report

Góly – body – sekundy

  • Address POS PROMOTION S.R.O
    Moyzesova 480
    956 33 Chynorany
facebook

Post New Review

Inzerujte u nás a pridajteVašu akciovú ponuku na náš mediálny portál